Ohjeet

Lukukerhotoiminta toteutuu lukupiirityyppisesti. Väinö Riikkilä -seuran sivuille on koottu Lukukerho-otsikon alle ideoita lukukerhon toteuttamiseen. Lukukerhon voi toteuttaa joko Gartzia-teoksen ympärille tai soveltaen mihin tahansa teokseen. Sivustolla on kaikki materiaalit Gartzia-lukukerhon toteuttamiseen, vain itse kirja puuttuu.

Tapio Koivukarin Gartzia -Eloonjäänyt -kirjaa voit tilata myös seuran toimijoiden kautta. Laita sähköpostia osoitteeseen julaer@utu.fi. Kirjaa voit ostaa myös raumalaisista kirjakaupoista ja lainata kaikista Satakirjastoista.

Kirjoihin liittyviin lukukerhoihin voit tiedustella vetäjiä Riikkilä-seurasta (julaer@utu.fi) tai voit toteuttaa kerhon itse. Gartzia-lukukerhot on suunnattu viidennestä luokasta ylöspäin. Seuralla on hallussaan myös Gartzia-teoksen teeman mukainen Ron Howardin elokuva ”In the Heart of the Sea”. Tätä elokuvaa voi seurasta lainata. Esitysoikeuksista vastaavat koulut. Tosin Riikkilä-seuran lukukerhoissa elokuva esitetään seuran kustannuksella.