Kirjoittamista, lukemista ja kirjallisuuspäiviä

Sääntöjensä mukaan Väinö Riikkilä Seura toimii nuorten ja nuorisokirjailijoiden, kirjoittajien ja kirjailijoiden tukena sekä edistää kirjallisuuden tuntemusta. Seura järjestää keskustelu- esitelmätilaisuuksia sekä korkeatasoisia kirjallisia matineoita ja ohjelmallisia tilaisuuksia.

Pertsa ja Kilu -päivien järjestämisen lisäksi Väinö Riikkilä Seuran perustehtäviä ovat olleet kirjoituskilpailut. Toimenkuvaamme kuuluu innostaa lapsia kirjoittamaan ja tietysti myös lukemaan.

Puheenjohtaja Harri Laiho on ideoinut Lukudiplomin. Pyrimme siihen, että jokaiselle ikäluokalle olisi tarjolla sopivaa luettavaa. Lukudiplomin kohderyhmänä ovat kaikki Rauman 1-6 -luokkalaiset.

Kerttu Kelostoa oli vuosia mietityttänyt ajatus, miten Pertsa ja Kilu -tarinat lähtisivät uudelleen elämään ja vielä Raumalla. Sitten hän keksi Pertsa ja Kilu -näytelmän.

Kerttu Kelosto soitti Rauman kaupunginteatterin johtaja Heikki Paavilaiselle, ja hän innostui asiasta heti. Näytelmä valmistui mukavasti juhlistamaan Väinö Riikkilä Seuran 20-vuotisjuhlavuotta. Lisäksi WSOY teki juhlavuoden kunniaksi Pertsa ja Kilu sekä Pertsa ja Kilu merellä -kirjoista tuhannen kappaleen uusintapainokset.