Kirjoja lapsille

(mallikirje oppilaiden huoltajille)                                                                                                             Raumalla 6.9.2021

Hei Pohjoiskehän koulun huoltaja!

Haluamme koulussamme kehittää lasten lukutaitoa nykyistä paremmin. Tutkimusten mukaan aktiiviseen lukijuuteen houkuttelevat mm. lasten tiloissa olevat kirjat. Valitettavasti koulukirjasto ei ole lakisääteinen, joten uusissa tiloissamme on tällä hetkellä hyvin vähän lastenkirjoja lasten ulottuvilla.

Keräämme nyt kierrätyshengessä hyväkuntoisia lastenkirjoja lahjoituksina lasten kodeilta ja muilta lasten läheisiltä henkilöiltä. Voit tuoda kirjan koulumme pääoven luona olevaan lahjoituslaatikkoon koulupäivien aikana tai antaa sen oppilaan tuotavaksi.

Voit myös halutessasi ostaa uusia lastenkirjoja paikallisista kirjakaupoista, jossa asiantuntevat myyjät osaavat neuvoja alakoululaisille sopivia kirjoja. Emme järjestä rahakeräystä, joka vaatii luvan, mutta uusia kirjoja ja muuta lukemista saa lahjoittaa. Kaikenlainen lukeminen käy: aloittelevan lukijan kirjat, kuvakirjat, tietokirjat, runot, sarjakuvalehdet, ”klassikot”, satukirjat, sarjakirjat.

Kirjojen keräys järjestetään yhteistyössä raumalaisen lasten- ja nuorten kirjallisuusseura Väinö Riikkilä Seuran kanssa. Koulumme vastuuhenkilöt ovat opettajat Marika Nummi ja Marika Rantanen (tähän yhteystiedot). Toivomme runsasta osanottoa. Keräystä saa mainostaa! Osallistumalla tuet lasten lukutaidon kehittymistä. Kiitos!